اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  مسئولیت های اجتماعی

رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی بهزیستی در گفت‌وگو با فارس:

کمک‌های مردمی سروسامان می‌گیرند/جلوگیری از بریز و بپاش‌های نامتعارف

رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی گفت: سایتی برای جمع‌آوری کمک های مردمی و فعالیت خیرین طراحی شد.

کمک‌های مردمی سروسامان می‌گیرند/جلوگیری از بریز و بپاش‌های نامتعارف

فرهاد اقطار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس گفت: در تمام دنیا ساختاری برای فعالیت خیریه ها تعریف شده اینکه می‌توانند کمک های نقدی و غیرنقدی خود را جمع کنند یا خیر،‌به همین دلیل بهزیستی طبق دستورالعملی که به زودی اعلام می‌کند سایتی طراحی کرده که از پایین‌ترین سطح مراکز غیرانتفاعی و خیریه اگر پولی جمع‌آوری شد، باید در این سامانه اعلام و ثبت شود. 

رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی گفت: سایت ثبت کمک‌های مردمی با عنوان «ارمغان» بزودی آغاز بکار می کند و به گونه‌ای است که کمک‌های ثبت‌شده ظرف ۲۴ ساعت به خیرین پیامک و اعلام می‌شود.

اقطار ادامه داد: از طریق این سایت به خیرین اطلاع داده می شود که پول و کمکی که کرده ثبت شده یا خیر در این صورت وضعیت ارسال کمک ها به گونه ای شفاف رصد خواهد شد.

وی افزود: خیریه و مؤسسه های مردمی نیز یک ماه فرصت خواهند داشت نحوه صرف پول یا کالای جمع‌آوری شده را به خیّر اطلاع دهند. 

رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی گفت: بنابرایندر این سیستم داشبوردی تهیه شده که فعالیت مراکز را به طور دقیق رصد می‌کند و براساس آن یارانه‌ای که به این مراکز داده می‌شود نیز متناسب با کمک‌های انجام شده پرداخت خواهد شد،چراکه بعضا می‌بینیم مشارکتی در یک مرکز جذب می‌شود ولی بیش از تعداد مددجویانی است که در آن مراکز وجود دارند و این شک‌برانگیز می‌شود.

وی با انتقاد از فعالیت برخی خیریه‌ها و عدم نظارت بر آنها گفت: مردم همیشه با شک و تردید کمک‌های خود را به برخی از خیریه‌ها واریز می‌کنند و مطمئن نیستند که آیا این کمک‌ها در آنجایی که می‌خواهند هزینه می‌شود یا خیر و شاید دلیل اینکه مشارکت‌های مردمی از دولت به سمت شخصیت ها و چهره های معروف رفته، همین عدم اعتماد باشد که باید برگردد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول